گوشت قرمز در بیرجند بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزارتومان عنوان شد

  •  در حالی قیمت جدید گوشت قرمز در بیرجند بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزارتومان عنوان شد که یکی از دلایل اصلی گرانی گوشت در بیرجند خروج دام زنده از استان است.قیمت گوشت قرمز در بیرجند 145 هزار تومان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان، در پی افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی و محصولات مصرفی مردم طی دو، سه سال گذشته، بازار گوشت هم از این شرایط مستثناء نبوده و جهش قیمت را تجربه کرده است.

با وجود اینکه گوشت قرمز و مصرف به‌اندازه آن، تاثیر زیادی بر سلامتی افراد دارد، افزایش قیمت گوشت در کشور مصرف این محصول را در بین اغلب دهک‌ها کاهش داده است.

در دو، سه سال اخیر به ‌دلیل شوک قیمتی چند مرحله‌ای که به بازار گوشت وارد شد، به‌تدریج تعدادی از دهک‌های پایین و متوسط جامعه از دایره خرید این محصول پروتئینی خارج شدند.

حکایت سریال تلخ گرانی‌ها داستان امروز و دیروز نیست و دومینوی گرانی و افزایش قیمت روز به روز در جامعه می‌تازد و گویا این افزایش قیمت‌ها با کرونا کورس گذاشته و هر کدامشان به دنبال سبقت گرفتن از دیگری است.

اگر چه اخبار حکایت از آن داشت که برخی گرانی‌ها کنترل می‌شود، اما گویا این گفته‌ها در حد همان خبر باقی مانده و گواه این صحبت گلایه همشهریان بیرجندی از بازار گوشت است. بازاری که از سال گذشته تاکنون بار‌ها و بار‌ها دستخوش تغییرات بوده و از چند هفته اخیر باز هم شاهد افزایش قیمت در بازار گوشت هستیم.

احمدی یکی از شهروندان با بیان اینکه امروز وقتی برای خرید گوشت گوسفند به قصابی مراجعه کردم با افزایش قیمت مواجه شدم افزود: هر کیلو گوشت گوسفند بین 140 تا 145 هزار تومان بود که برای من خیلی گران است و از خرید منصرف شدم.

دیگر شهروند هم که برای خرید گوشت شتر مراجعه کرده بود از قیمت 230 هزار تومانی شگفت زده شد و افزود: قیمت‌ها نجومی بالا می‌رود.

برای پرس و جوی بیشتر به سراغ رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند رفتیم. زجاجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون چندین بار شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بیرجند بودیم  و در حال حاضر قیمتی که در بازار گوشت بیرجند و خراسان جنوبی وجود دارد به نسبت دیگر استان‌های کشور مناسب‌تر است.

 رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفند 140 تا 145 هزار تومان،گوشت گوساله 140 هزار تومان است افزود: هنوز نرخنامه جدید برای واحدها ارسال نشده اما ظرف یکی دو روز آینده ارسال می‌شود.

 قصابی‌ها قیمت گوشت را از چند وقت گذشته با همان قیمت 145 هزارتومان به دست مصرف کننده می‌رسانند گفت: با این قیمت‌ها باز هم دامدار ضرر می‌کند.

زجاجی یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت قرمز در بیرجند را خروج دام زنده از استان دانست و افزود: تا کنون چند بار نامه نگاری کردیم که جلوی خروج دام زنده از استان گرفته شود چرا که با خروج دام از استان با معظل کمبود دام مواجه می‌شویم و هنگامی که دام دچار کمبود باشد قیمت‌ها هم به تبع افزایش پیدا می‌کند از سویی دیگر برای دامدار هم صرفه بر خروج دام از استان است چرا که در استان‌های مجاور قیمت‌ها بیشتر است.

 رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند با تاکید براینکه بازار گوشت ثباتی ندارد گفت: احتمال اینکه قیمت مرغ در شب عید افزایش پیدا کند وجود دارد.


منبع : تسنیم

کد خبر :133