حرکت شورآفرین مردم خراسان جنوبی در جشن ملی ۱۴۰۰

 مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان به‌صورت خودرویی و خانوادگی در روز ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند و حرکتی شورآفرین را در امتداد حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.حرکت شورآفرین مردم خراسان جنوبی در جشن ملی ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، هزاران نفر از اقشار مردم مناطق مختلف خراسان جنوبی امروز (جمعه) همزمان با چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی سوار بر خودرو و موتور در راهپیمایی متفاوت امسال حضور به هم رساندند.

راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن به دلیل شرایط ناشی از کرونا با شرکت خودجوش اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی حوالی ساعت ۱۰ امروز آغاز شد و در مسیرهای تعیین شده همچنان ادامه دارد.

راهپیمایی خانوادگی خودرویی و موتوری در مرکز استان ساعت ۱۰ صبح از میدان قدس آغاز شد و در مسیر میدان جانبازان، میدان عروج، بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان سپیده، میدان سپاه تا میدان نماز و مسجد جامع المهدی (عج) محل اقامه نماز جمعه ادامه دارد تا بار دیگر صحنه‌هایی باشکوه از ایستادگی و وفاداری این مردم ثبت شود.

مردم خراسان جنوبی مانند ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا با حضوری متفاوت از سال‌های قبل نه با پای پیاده بلکه سوار بر خودرو و موتورهای مزین به پرچم‌های سه رنگ ایران و تصاویر امام راحل و مقام معظم رهبری بار دیگر از انقلاب و نظام برآمده از آن حمایت کردند.

اگرچه جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد آن با موج ششم کرونا همزمان شده است، اما با وجود این شرایط از حضور مردم کاسته نشد و خلق حماسه در این دیار استمرار دارد.

همچنین شعارهای انقلابی و ضداستکباری روی خودروها نصب شده و تزئینات برخی خودروها در نوع خود جالب است به‌طوری که ابتکارات جالبی از سوی برخی شهروندان رقم خورده با این حال بیشتر خودروها با نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در جشن ملی ۱۴۴۰ شرکت کرده‌اند و روی برخی خودروها تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دیده می‌شود.

همچنین تعدادی از شهروندان با در دست داشتن پرچم ایران از پشت بام منازل خود و در حاشیه خیابان‌های مسیر راهپیمایی نظاره‌گر این مراسم باشکوه هستند و در میادین مسیر راهپیمایی هم گروه‌های سرود که بیشتر دانش‌آموزی است به اجرای برنامه می‌پردازند.

راهپیمایی خودرویی امسال در بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و علمای شیعه و سنی همراه است و استاندار خراسان جنوبی در پایان این مراسم و در محل مسجد جامع  المهدی (عج) بیرجند سخنرانی خواهد کرد.

راهپیمایی خودرویی و موتوری مردم در شهرهای طبس، قاین، خوسف، نهبندان، فردوس، سربیشه، اسدیه، حاجی‌آباد، بشرویه و سرایان هم با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است و جلوه‌هایی از این حضور در روستاهای خراسان جنوبی نیز به ثبت رسید.

انتهای پیام


منبع : ایرنا

کد خبر :122