نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: علل و ریشه‌های حوادث اخیر به صورت علمی بررسی شود

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جای بررسی یک شبهه، خیابان و آشوبگری نیست گفت: علل و ریشه‌های حوادث اخیر باید به صورت علمی بررسی و به مردم ارائه شود.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: علل و ریشه‌های حوادث اخیر به صورت علمی بررسی شود
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب دشمنان ما مکرر تکرار می‌کنند که تا سه ماه یا شش ماه آینده جمهوری اسلامی ساقط می‌شود که هیچ گاه تحقق نیافت.

وی با بیان اینکه علل و ریشه‌های حوادث اخیر باید به صورت علمی بررسی و به مردم ارائه شود، گفت: برخی در این حوادث فریب خوردند ولی برخی لیدر و رهبری جریان آشوب‌ها را داشتند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: با توجه به موضوعات دو ماه اخیر در کشور مباحث تبیینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و رسانه‌های بیگانه با دروغ ذهن جوانان ما را گمراه کرده‌اند.

عبادی بیان کرد: البته ما نیز باید این سوال را از خودمان بپرسیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی و روشنگری چه طرحی برای جوانان و نوجوانان خودمان ارائه و اجرا کرده‌ایم. استکبار به دنبال افرادی چون رضاخان و بن‌سلمان هستند، در کشور مصر هم افرادی چون مُرسی که با خون مردم این کشور به قدرت رسیده بود را نپذیرفتند.

وی اظهار داشت: استکبار از 200 سال قبل تاکنون هیچ گاه از دشمنی فروگذار نکرده است. دشمن به دنبال سلطه جهانی است که کشورهای مستقل هیچ گاه این مسئله را نمی‌پذیرند.

امام جمعه بیرجند با تاکید براینکه استکبار استقلال کشورها را بر نمی‌تابد، افزود: حتی قبل از انقلاب هر کشوری که می‌خواست استقلال داشته باشد با او برخورد می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام این آشوب‌ها از یک شبهه و دروغ شروع شد، بیان کرد: اگر در مورد فوت مرحوم مهسا امینی تردید وجود داشت باید منظر نظر پزشکی قانونی و کارشناسان مربوطه باقی می‌ماندیم.

وی با تاکید براینکه جای بررسی یک شبهه، خیابان و آشوبگری نیست گفت: حتی اگر نظر پزشکی قانونی و یا کارشناسان خاصی را قبول نداشتیم، می‌توانستیم پزشکان دیگری را پیشنهاد دهیم، اما نباید فراخوان به حضور در خیابان داده می‌شد.

عبادی با طرح این سوال آیا جای بررسی فوت یا شبهه کشته شدن یک نفر در خیابان است گفت: 40 نفر از نیروهای نظامی و امنیتی و غیره به شهادت رسیدند و به اموال عمومی آسیب رسید برای اینکه در مورد فوت یک نفر شبهه داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و صدا و سیما چه طرح و برنامه‌ای برای پاسخ به سوالات و روشنگری دارند؟ باید روی این موضوع فکر و تلاش شود.

برگزاری اولین یادواره 53 شهید استانداری و فرمانداری‌های خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: امشب اولین یادواره 53 شهید پرسنل استانداری و فرمانداری‌های خراسان جنوبی در حسینیه جماران برگزار می‌شود.

قناعت با بیان اینکه تاکنون یادواره‌ای برای این 53 شهید برگزار نشده است، افزود: امروز اولین یادواره را برای این شهدای عزیز با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجموعه‌های مرتبط با وزارت کشور در خراسان جنوبی 53 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است از این 53 شهید برخی از پرسنل استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بوده و برخی نیز از خانواده این مجموعه‌ها محسوب می‌شدند.

وی افزود: برگزاری جلسه‌ای با اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی، جلسه با نمایندگان دانشجویان و شرکت در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های جلیلی به خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از سفر جلیلی به خراسان جنوبی برای مباحث تبیینی بهره‌مند خواهیم شد، یادآور شد: موضوع جهاد تبیین یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که رسالتی برای همه مسئولان و دستگاه‌ها است.

سفر به خراسان جنوبی را یک توفیق و افتخار برای خود می‌دانم

سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار، اظهار کرد: از حضور در استان خراسان جنوبی و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بسیار خرسند هستیم.

وی با بیان اینکه سفر به خراسان جنوبی را یک توفیق و افتخار برای خود می‌دانم، بیان‌کرد: امیدواریم همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.