مقاومت برای زنده ماندن هزینه دارد اما تسلیم چیزی را باقی نمی‌گذارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: براساس آنچه خدا، پیامبر (ص)و رهبر دستور می‌دهد، مقاومت یعنی حیات، جامعه زنده، فرهنگ زنده و دفاع و جهاد با روح زنده و هدفمند داشته باشیم.مقاومت به معنای برخورداری از فرهنگ زنده و جهاد هدفمند است

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن در دیدار فرمانده و کارکنان پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند که به مناسبت ۱۹ بهمن سالروز بیعت تاریخی همافران ارتش با امام خمینی(ره) و روز نیروی هوایی برگزار شد، اظهار کرد: مساله حیات در هستی جزو رموز ناشناخته است، اما حقیقت حیات چیست؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، وی افزود: حقیقت حیات را طبعا به برخی حالات و اوصاف تعریف می‌کنیم اما شناخت نیست بلکه شناخت یک رمز پنهانی است و هرچه هست غیر از آنچه در اوصاف عوام از واژه حیات استعمال می‌شود و معنای کنایه‌ای، مجازی و استعاره‌ای هم دارد که مربوط به ادبیات است.

امام جمعه بیرجند گفت: ما در استعمال و در مراودات روزمره از کلمه حیات فرهنگی، حیات سیاسی و حیات اقتصادی استفاده می‌کنیم، یک جامعه و شخص زنده غیر از آنکه نفس می‌کشد، معنای آن چیز دیگری است ولی حیات است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: مقاومت برای زنده ماندن هزینه دارد اما تسلیم چیزی را باقی نمی‌گذارد که هزینه دارد یا ندارد؛ یعنی همه آن از بین رفته است.

وی اظهار کرد: دشمن تا داخل خانه ما آمد با عقیده، زندگی و زن و فرزندان ما چه کار کرد؛ همه چیز را به بازی گرفت و کسی نبود دفاع کند لذا وقتی بیگانه داخل شد یک تیر هم به سمت او شلیک نشد و همه فرار کردند.

عبادی افزود: در مقابل این مقاومت و جهاد است که حیات می‌بخشد و شما با روحیه شهادت‌طلبی، استقلال، آزادی و قدرت خود را از دست دشمن می‌گیرید و خیلی‌ها در این آرمان شهید می‌شوند که امام علی (ع) می‌فرمایند حیات همین است که در پای ارزش‌ها به شهادت برسید اما پیروز شوید.

وی گفت: اما اگر تسلیم شویم و سازش کنیم عین مرگ است ولو انسان مثل سایر جانداران نفس بکشد که آن نفس فایده‌ای ندارد؛ نفسی که دین، ناموس و تسلط ندارد و جان و مالش در اختیارش نباشد که حیات نیست.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: اینجا مشخص می‌شود که سر دوراهی هستیم که برای دست آوردن آرمان‌های الهی و انسانی شهید شویم یا ذلت را بپذیریم همان گونه که بقیه پذیرفتند و خودتان می‌بینید در کشورهای منطقه چه می‌کنند.

وی افزود: حاکمان سعودی منحرف و نوکرمآب که ابزاری در دست دشمن هستند، می‌گویند بوسیدن حرم پیامبر (ص) شرک است ولی وقتی ترامپ آمد سلمان دست همسرش را بوسید.

عبادی گفت: ارتش در حالی که مجری اوامر همان خودفروختگان بیگانه بود، اما ارتشیان فرزندان همین مردم بودند و وقتی سر دوراهی قرار گرفتند، کاملا هویت خود را نشان دادند که نیروی هوایی در آن شرایط برای اولین بار با بیعت خود با امام راحل این سد را شکست و راه را برای دیگران هموار کرد.

وی افزود: این نیرو در لحظات سرنوشت‌ساز همه چیز را ترک کرد چون آن موقع که هنوز انقلاب پیروز نشده بود و نشان استحکام این بیعت، فداکاری‌هایی است که نه در جنگ هشت ساله بلکه در جنگ ۴۳ ساله، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت ادامه می‌دهند و این را نیروی زنده و این فرهنگ را فرهنگ زنده می‌گویند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مقاومت کردند، شهید دادند و پیروز شدند و این کار عظیمی بوده است، آن روز خیلی با تردید نگاه می‌شد که سرانجام چه می‌شود و امام راحل یک کلمه به جامعه ما القا کرد و این بود که "ما می‌توانیم" و اکنون در تابلوی هر روز جمهوری اسلامی ایران با گزارشاتی که ذکر می‌کنند، می‌نویسند ما توانستیم.

وی گفت: ما توانستیم و اسرائیلی که روزی با ۶ کشور درگیر شد و طی ۶ روز همه آنان را به خاک نشاند امروز فقط در مقابل ۲ میلیون مردم غزه خودش را در پناه دیوارهای بتنی قرار می‌دهد و توانستیم یعنی این و تازه اول کار است.

وی گفت: قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز که تهاجمات، فتنه‌ها و به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها را روی میز خودشان داشتند، هرجا که جامعه ما کم آورده، خداوند جبران کرده است، صحرای طبس یا فتنه ۸۸ باشد و خداوند در فتنه‌های مختلف به‌خوبی جبران کرده است.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: ما امروز جامعه زنده‌ایم و از نظر علمی، قدرت نظامی، عقیده و فکر، انواع و اقسام مسائل مختلف به عنوان جامعه زنده مطرح هستیم و به‌گونه‌ای که دشمن به سراشیبی افتاده است؛ اینجاست که به نیروی هوایی ارتش یک تبریک مضاعف باید گفت چون مهم سردوراهی‌هاست و معلوم نبود اگر در آن موقعیتی که بیش از همه نیروی هوایی در جهت خطری که می‌توانست در حکومت نظامی‌ها و بر سر مردم شلیک کند اما وقتی آمد این طرف در واقع دست آنان فلج شد و کاری ساخته نبود.

عبادی یادآور شد: مردم ما نیز از همان شرایطی که پیش آمده بود همواره شعار مردم و ارتش غیر از خودفروخته‌ها یکی بوده و آن هم «ملت پناه ارتش، ارتش برای ملت» است لذا آنچه در مسئولیت آن روز و امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح ماست، وقت نیاز مردم به یاری شتافتند و امروز به صورت تزاید جای جای کشور را پر کردند این یعنی یک جامعه زنده است.

انتهای پیام /