شهروندان ورزش را به عنوان مطالبه عمومی از شهرداری دنبال کنند

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: شهروندان ورزش را به عنوان مطالبه عمومی از شهرداری و شورای اسلامی شهر دنبال کنند .

.شهروندان ورزش را به عنوان مطالبه عمومی از شهرداری دنبال کنند

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان، حسن عزیزی  با بیان اینکه توسعه اقتصاد ورزش، پیشران توسعه در ورزش است، اظهار کرد: یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم افزایش جی بی تی است که از منابعی که صرف زیر ساخت‌ها از محل تملک دارایی می‌شود و بخش دیگر توسط باشگاه‌های ورزشی خصوصی با ارائه خدمات و سرانه ورزشی که برای حمایت از اعزام تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود باید تأمین شود.

به گفته وی شهروندان ورزش را باید به عنوان مطالبه عمومی از شهرداری و شورای اسلامی شهر دنبال کنند.

وی تصریح کرد: از دو ماه گذشته هم با استاندار و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری صحبت شد تا بخشنامه‌ای از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شهرداری‌ها خواسته شود به توسعه ورزش کمک کنند.

وی تصریح کرد: در لوایحی هم که در شورا مصوب می‌شود باید سهم ویژه‌ای به حوزه ورزش اختصاص یابد.

عزیزی بیان داشت: در قالب بودجه شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ میلیارد تومان به حوزه ورزش کمک شده که ضرورت دارد به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد تا با توجه به شرایط کرونایی بخش مهمی از نیازهای ورزش مدیریت شود.

وی ادامه داد: در حوزه کارمندی هم از آن جایی که مجموع کارمندان استان یک سوم جمعیت خراسان جنوبی را با خانواده‌های خود تشکیل می‌دهند دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه قانونی خود در این باره به خوبی عمل کنند چون در ۱۲۶ دستگاه اجرایی استان بالاترین فقر حرکتی در کارمندان به ویژه در شرایط کرونایی وجود دارد.

اجرای یک درصد سهم ورزش تنها در ۵ دستگاه اجرایی

وی با بیان اینکه متأسفانه به یک درصد سهم ورزش کارمندان از بودجه دستگاه‌ها به خوبی عمل نمی‌شود، گفت: به طوری که تنها پنج دستگاه استان این موضوع را اجرایی کرده‌اند که ناشی از این است که نگاه مدیران، نگاه توسعه جامعه با توجه به توسعه ورزش نمی‌باشد و استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان از دستگاه‌ها خواست به این مطالبه عمل کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه هیأت‌های ورزشی باید به آموزش توجه جدی داشته باشند، افزود: باشگاه‌های خصوصی برای فراهم شدن شرایط حضور ورزشکاران در مسابقات کشوری باید تقویت شوند.

وی با تاکید بر اینکه تربیت ورزشکاران در رده‌های پایه با هماهنگی فدراسیون‌های مربوط باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه رشته‌های ورزشی باید بهره گرفته شود.

شفافیت در برگزاری انتخابات هیأت‌های ورزشی

وی با بیان اینکه اولین مجمع عمومی انتخاب رئیس و هیأت رئیسه هیأت‌های ورزشی بر اساس آئین نامه جدید با انتخابات هیأت سوارکاری برگزار شد، گفت: با صحبتی که با رئیس فدراسیون سوار کاری که به دلیل وضعیت بد کرونایی نتوانست در جلسه مجمع سوار کاری استان حضور یابد، داشتیم، مقرر شد هر چه برای حمایت‌های فنی و اعتباری در مجمع مصوب شود زمینه اجرای آن فراهم شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در آئین نامه جدید مورد توجه قرار گرفته است شفافیت در فرآیند برگزاری انتخابات در مجامع عمومی هیأت‌های ورزشی است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در آئین نامه جدید اعضای مجمع عمومی از ۱۷ نفر به ۲۷ نفر افزایش یافت تا از دیگر عناصر تأثیر گذار در فعالیت‌های ورزشی برای حضور در مجمع عمومی دعوت شود و نمایندگان باشگاه‌ها هم از دو به پنج نفر افزایش یافت.

به گفته وی تعداد رؤسای هیأت‌های ورزشی شهرستان‌ها هم برای شرکت در مجمع عمومی هیأت‌های ورزشی برای انتخابات از دو نفر به پنج نفر افزایش یافته است و دو نفر از اعضای مجمع هم بر فرآیند انتخابات نظارت می‌کنند و انتخاب یک نفر کارشناس خبره هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کاندید ریاست هیأت‌های ورزشی باید از سابقه پنج سال مدیریت برخوردار باشد، گفت: با انجام همه این موارد به دغدغه رسانه‌ها برای شفافیت در مجامع هیأت‌های ورزشی توجه جدی شده است.

اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

عزیزی اظهار کرد: برنامه خوبی را به استاندار با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعلام کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از سهم یک درصد شرکت‌ها و صنایع برای انجام کارهای عام‌المنفعه و اجتماعی به حوزه ورزش استان کمک شود.

وی با بیان اینکه پیش‌نویس کلیات تشکیل انجمن حامیان توسعه ورزش استان هم مصوب شده است، گفت: با صحبتی که با مدیر کل امور مالیاتی استان شده بنگاه‌های اقتصادی با هماهنگی امور مالیاتی می‌توانند بدهی‌های مالیاتی خود را برای کمک به توسعه ورزش در نظر بگیرند