اولین شهرک صنعتی در زمینه لاستیک در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: اولین شهرک صنعتی در زمینه صنعت لاستیک توسط بخش خصوصی در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود .اولین شهرک صنعتی در زمینه لاستیک در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان مهدی پارسا، امروز دوشنبه ۱۸ بهمن در نشست خبری اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عمده صنایع در بحث تکنولوژی و مواد اولیه وابستگی به غرب داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ در تمام کشور ۲ شرکت و نواحی صنعتی داشتیم اما در حال حاضر در این زمینه در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم، افزود: قبل از انقلاب دنبال واردات قطعات و خدمات فنی مهندسی بودیم، اما بعد از انقلاب توسعه زیرساخت‌ها و مراکز توسعه را شاهد هستیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از وجود مشوق‌ها برای توسعه خبر داد و خاطرنشان کرد: راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان از دیگر برکات انقلاب اسلامی برای توسعه صنعت است.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی ۱۰ درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور را دارد و سهمی از صنعت ندارد، اما وجود مواد معدنی در استان باعث شده که خراسان جنوبی قطب معدنی کشور باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۳۹ ماده معدنی داریم و بحث معدن بعد از پیروزی انقلاب در جنوب خراسان شتاب گرفت.

پارسا بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب در جنوب خراسان تعداد واحدهای صنعتی بسیار کم بود و تعدادی واحد صنعتی از جمله صنایع فلزی وجود داشت و به صورت استراتژیک راه اندازی می‌شد و به دنبال کار زیربنایی نبودند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صنایع معدنی در خراسان جنوبی شتاب گرفت، گفت: استراتژی توسعه در خراسان جنوبی بر پایه صنایع معدنی تعریف شده است و ایجاد صنایع مادر تخصصی و بزرگ مانند فولاد در استان توسعه پیدا کرد که باعث شد صنایع پایین دستی در استان راه اندازی شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است، بیان کرد: سازمان صنایع کوچک خود شهرک‌های خصوصی را ایجاد می‌کنند.

پارسا، خبری خوب را نیز به مردم داد و خاطرنشان کرد: اولین شهرک صنعتی در زمینه صنعت لاستیک توسط بخش خصوصی در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود و طرح‌های پایین دستی صنعت لاستیک در این شهرک ایجاد خواهد شد که با اجرای کامل طرح لاستیک دو هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و این طرح در مرحله صدور مجوز است که بعد از این وارد طرح عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام